کد خبر: ۹۲۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲

هفته نخست لیگ برتر| استقلال مقابل غول‌کش سابق ،بازگشت اسکوچیچ با تراکتور

روز جمعه با انجام ۵ دیدار مسابقات هفته نخست لیگ برتر به پایان می‌رسد در حساس‌ترین مسابقه‌ها استقلال میهمان شمس آذر قزوین است، تراکتوردر شهر طلای سبز به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت.
هفته نخست لیگ برتر| استقلال مقابل غول‌کش سابق ،بازگشت اسکوچیچ با تراکتور
آفتاب‌‌نیوز :

نگاهی به مسابقات فردا می‌اندازیم.

سپاهان اصفهان – چادرملو اردکان؛ اولین نبرد تاریخ روی چمن ناهموار!

دو تیم صنعتی و پر امکانات برای نخستین مرتبه در تاریخ لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند. سپاهان تیم سوم فصل گذشته و قهرمان جام حذفی به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده چادرملو می‌رود. چادرملو به عنوان نایب قهرمان لیگ یک صعود کرد و کادرفنی و مدیریتی اش نسبت به فصل گذشته تغییری نداشته است. سپاهان قبل از این مسابقه در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در کمال شگفتی مقابل شباب الاهلی امارات ۴ بر یک بازنده شد و به رقابت‌های سطح دو آسیا رفت! 

هواداران سپاهان هنوز آن شکست خانگی را هضم نکرده اند و از شیوه بازی برخی بازیکنان جدید که با کلی سر و صدا به سپاهان آمدند راضی نیستند. مورایس سرمربی سپاهان شاید بیش از همه زیر انتقاد و فشار روانی برای برد در این مسابقه است بخصوص اینکه حریف برای اولین مرتبه حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، اما قطعا تیمی دست و پا بسته نیست و زردپوشان باید مراقب باشند که در زمین ناهموار ورزشگاه نقش جهان اسیر شگفتی نشوند! سپاهان و مورایس می‌خواهند با یک برد خانگی اتفاقات بازی پلی اف آسیایی را به دست فراموشی بسپارند، ولی حریف توانایی خلق شگفتی در هفته نخست لیگ برتر را هم دارد.

مس رفسنجان – تراکتورتبریز؛ اسکوچیچ و قرمزپوشان مقابل محرم و جوانانش!

مس رفسنجان فصل قبل با محرم نویدکیا نتایج فوق العاده‌ای گرفت و حتی به فینال جام حذفی هم صعود کرد، اما در نهایت مقابل سپاهان شکست خورد و دستش به جام نرسید. محرم این فصل هم بعد از کشمکش زیاد با مدیران باشگاه در مس و شهر رفسنجان (شهر پسته و طلای سبز) ماندگار شد. مسی‌ها در ترکیه اردو زدند ودر نخستین بازی لیگ مقابل یکی از مدعیان قهرمانی در خانه قرار می‌گیرند. تراکتور با اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم ملی وارد این رقابت‌ها شده و قطعا به دنبال جام قهرمانی است. بخصوص اینکه بازیکنان ملی پوشی، چون مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند و دانیال اسماعیلی فر را جذب کرده است. 

مس رفسنجان به اندازه تراکتور بازیکن ارزشمند و اسم و رسم دار ندارد، اما به معنی کلمه تیمی جوان و منجسم است که شکست دادنش سخت خواهد بود. تقابل نویدکیا و اسکوچیچ از جذاب‌ترین رویارویی‌های هفته نخست محسوب می‌شود.

تراکتور فصل گذشته نتوانست مس را شکست بدهد و به یک ومساوی و باخت رضایت داد، ولی این مرتبه اسکوچیچ و تراکتور می‌خواهند از روز اول‌مدعی قهرمانی باشند.

هوادار تهران – خیبرخرم آباد؛ به یاد لیگ یک!

این بازی نیز نخستین تقابل دو تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود البته هوادار و خیبر در سال‌های گذشته در لیگ یک باهم رقابت کرده اند. هوادار با مهدی رحمتی سرمربی جدید که جایگزین مسعود شجاعی پا به رقابت‌ها گذاشته و خیبر خرم آباد قهرمان فصل گذشته هم با رضا مهاجری همان سرمربی فصل قبل ادامه همکاری داده است. 

این بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود که تقریبا برای هر دو تیم ورزشگاهی جدید است. هوادار فصل گذشته در ورزشگاه دستگردی تهران بازی می‌کرد. رضا مهاجری سرمربی تیم خیبر از شرایط تیمش ابراز رضایت کرده، ولی رحمتی معتقد است که برای حضور در تیم هوادار ریسک بزرگی کرده است.

ممکن است در این مسابقه هواداران خیبر خرم آباد ورزشگاه را پر کنند و هوادار در تهران میهمان خیبر شود!

نساجی مازندران – فولاد خوزستان؛ تقابل قرمزپوشان احیا شده شمال و جنوب

دو تیم فصل گذشته برای سقوط نکردن جنگیدند و هر دو هم ماندگار شدند دو تیم قدیمی و پرطرفدار فوتبال کشورمان که اصلا چنین شرایطی در شان آن‌ها نیست! نساجی این فصل هم در لحظه‌های اخر با مالک خود ادامه داد و عرصه انقدر تنگ شده بود که مالک این باشگاه نیز خواهان واگذاری تیم شدهبود. ساکت الهامی سرمربی تیم محروم است و در آنسوی میدان هم فولاد با سرمربی اسبق پرسپولیس روانه مسابقات شده البته قهر و آشتی گل محمدی با فولاد حواشی را برای تیم ایجاد کرد و باعث دل نگرانی هواداران شد.

گل‌محمدی جایگزین ویسی شد تا قرمزپوشان اهوازی به روز‌های خوب گذشته برگردانند.

شمس اذر قزوین – استقلال؛ گام اول آبی پوشان در مسیر قهرمانی مقال غول کش سابق!

دیدار دو تیم فصل گذشته مهیج و پرگل بود و یک مسابقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و بازی برگشت را استقلال ۳ بر ۲ برد. استقلال نسبت به فصل گذشته قدرتمندتر شده، اما شمس اذر قزوین دچار زلزله شد! سعید دقیقی از این تیم جدا شد و به ملوان رفت و تقریبا یک هفته است که به تیم شهرش برگشته و از نظر جذب بازیکن هم این تیم شرایط خوبی ندارد و به همین دلیل هم مازیار زارع از سرمربیگری شمس آذر استعفا کرد؛ بنابراین تیم قزوینی دوران آماده سازی مناسب و بی حاشیه‌ای را پشت سر نگذاشت، اما استقلال همه چیز برایش مهیا بود و جواد نکونام مصمم است که این فصل تیمش را قهرمان کند، بازیکنان مد نظرش را هم باشگاه خریداری کرده وظاهرا دیگر اختلاف کادرفنی و مدیریت نیز در باشگاه استقلال وجود ندارد.

این بازی هم قرار است که با کمک داور ویدئویی برگزار شود.

اگر استقلال فقط مشکل نداشتن مدیر تیم را در این روز‌های باقیمانده تا شروع لیگ داشت شمس آذر هزار و یک مشکل داشت حتی سعید دقیقی گفته که با تیم شمس اذر توافق کامل نکرده است! در استقلال هم ایمان عالمی مربی اسبق این تیم به عنوان سرپرست روی نیمکت خواهد نشست.

مهرداد محمدی بازیکن استقلال به دلیل استفاده از الفاظ ناشایست بعد از هفته سی ام لیگ برتر ۶ جلسه از همراهی تیم خود محروم شده و او اولین محروم استقلال است.

از سویی دیگر مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از باشگاه استقلال بابت گل آفساید پرسپولیس عذرخواهی کرد تا نکونام این عذرخواهی را تقدیر کند و بار دیگر عملکرد بازیکنانش در فصل گذشته را ستود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین